Skip to content Skip to footer

Algemene voorwaarden

UNIQ Fysiotherapie

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelovereenkomsten tussen UNIQ Fysiotherapie en de cliënt.

1. De behandelovereenkomst

  • Definitie: De behandeling door de fysiotherapeut vindt plaats op basis van de Wet op de Geneeskundige Behandelings Overeenkomst (WGBO).

  • Aard van de Overeenkomst: De overeenkomst is een inspanningsverbintenis; de fysiotherapeut kan geen resultaat garanderen.

  • Inzage: De cliënt heeft recht op inzage in het eigen dossier (conform de Privacyverklaring en de WGBO).

2. Afspraken en Annulering

  • Plicht tot Nakomen: Afspraken dienen stipt te worden nagekomen.

  • Tijdige Annulering: Indien u een afspraak wilt annuleren of verplaatsen, dient dit uiterlijk 24 uur voor de afgesproken tijd te geschieden.

  • Niet-tijdige Annulering (No-Show): Afspraken die niet op tijd zijn geannuleerd, worden bij de cliënt in rekening gebracht tegen het tarief voor een reguliere behandeling (€47, zoals vastgelegd in de Tarievenlijst). Deze kosten kunnen niet bij de zorgverzekeraar worden gedeclareerd.

3. Tarieven en Betaling

  • Tarieven: De tarieven worden vastgesteld conform de Tarievenlijst van UNIQ Fysiotherapie, welke beschikbaar is op de website.

  • Betalingstermijn: Betaling dient plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum.

  • Betalingswijze: Indien de behandeling niet rechtstreeks bij de zorgverzekeraar kan worden gedeclareerd, ontvangt de cliënt een factuur voor het eigen risico of het niet-verzekerde deel.

  • Incasso: Bij het uitblijven van betaling na de eerste herinnering, kan UNIQ Fysiotherapie de vordering uit handen geven aan een incassobureau. De bijbehorende kosten zijn voor rekening van de cliënt.

4. Aansprakelijkheid

  • Beperking Aansprakelijkheid: UNIQ Fysiotherapie is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van een onjuiste of onvolledige informatieverstrekking door de cliënt.

  • Eigendommen: UNIQ Fysiotherapie is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van eigendommen in en rondom de praktijk (SportCity Zwijndrecht).

5. Klachten

  • Interne Klacht: Indien u een klacht heeft over de behandeling of bejegening, dient u dit eerst met de behandelend therapeut te bespreken.

  • Externe Klacht (Wkkgz): Mocht een interne bespreking niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan kan de cliënt zich wenden tot de Klachten- en Geschillenregeling conform de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Vragen? Wij staan voor je klaar.

Heb je vragen of wil je meer informatie over onze behandelingen?